Khmer wedding! - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Khmer wedding! - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Khmer wedding!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 Februari 2013 | Cambodja, Phumĭ Réach Born (2)

Hoi!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik m'n laatste blog heb geschreven en ik heb nu dan ook weer een heleboel te vertellen!
Laat ik maar beginnen bij waar ik was gebleven.

De week na Sihanoukville hebben we niet zoveel gedaan. Ik moest gewoon werken natuurlijk en 's avonds zijn we meestal gewoon rustig thuis gebleven. Wel een afscheidsetentje voor Renée gehad want die ging naar huis. Ook had ik die week de Child Protection Workshop die ik in mijn introductieweek had gemist omdat ik ziek was. Het was heel interessant en ook behoorlijk heftig. Die zaterdag zijn we uitgegaan, was heel leuk. Zondag zijn we wezen midgetgolfen. Nooit gedacht dat hier ooit te doen!

Afgelopen week ook weer gewoon naar school geweest, hoewel ik maandag en dinsdag ziek was en dus thuis ben gebleven.
Vrijdag ben ik met de mensen van mijn project naar de bruiloft van Bora, een medewerkster op het kantoortje, gegaan. Die bruiloft duurde twee dagen en was in een dorpje op 3,5 uur rijden hier vandaan. Het was heel bijzonder om een traditionele Khmer bruiloft mee te maken. De bruiloften hier worden altijd gehouden in grote roze met gele tenten, de muziek, speciale trouwmuziek, staat ontzettend hard en de bruid draagt een stuk of 10 verschillende super mooie jurken. Er waren een hele hoop ceremonies waarbij werd gezongen, gebeden, gedanst en geofferd. Tussendoor werd er natuurlijk ook gegeten en vooral veel bier gedronken. Het eten was, ehm, bijzonder. Onder andere kwartels met alles erop en eraan, koeienorganen, khmer cheese (gemaakt van vis, hele sterke, vieze smaak) en rare soepen. Maar gelukkig zaten er ook hele lekkere gerechten tussen!
Zaterdagavond was het feest. Traditionele muziek en dus ook traditionele dans. Heel anders dan hoe wij thuis dansen haha! En af en toe kwam tussen de traditionele muziek door ineens Gangnam Style. Daar zijn ze helemaal gek op hier. Maakt niet uit waar je bent, al ben je in het kleinste gehucht, overal hoor je Gangnam Style. Ze houden hier trouwens ook van Angry Birds. Iedereen, jong en oud, draagt er kleding van, vooral pyjama's. Dat is nog iets geks. Die pyjama's dragen ze gewoon overdag als kleren. Dan maakt het dus niet uit hoe ik erbij loop haha!

Dit waren weer mijn belevenissen tot nu toe!
Bo en ik zitten er trouwens aan te denken om ook naar Laos te gaan samen met een Engels meisje die hier nu ook vrijwilligerswerk doet. Het lijkt mij super gaaf daar. Als we erheen gaan betekent het wel dat we waarschijnlijk delen van Thailand moeten overslaan, maar dat heb ik er wel voor over. We gaan binnenkort even uitzoeken waar we heen willen in Laos en kijken of het haalbaar is qua geld en tijd. Ik hoop het!

Liefs Melissa

  • 20 Februari 2013 - 12:06

    Marion:

    Hoi lieve Melissa, het maakt wél uit hoe jij erbij loopt! Ook in je pyjama natuurlijk! Liefst met Angry Birds er op. Fijn dat alles zo goed gaat. Ben benieuwd of jullie ook nog naar Laos gaan. Zal ook wel weer een belevenis zijn. Hier is het nog steeds koud, maar af en toe gelukkig wel zonnig. Geniet van alles! Dikke knuffel.

  • 20 Februari 2013 - 14:10

    Oma Tini:

    Dat was niet leuk om ziek te zijn Melissa. aar hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt. Zo te lezen maak je heel wat mee, zeker op gebied wat de pot schaft. Hebben ze daar niet gewoon boerenkool met een Hema rookworst? Het blijkt me hartstikke leuk om naar Laos te gaan. Ligt naast Vietnam, mooie tocht met boot naar allemaal eilanden en rotsen. Thailand kan je altijd nog een keertje aandoen, want als je de smaak te pakken hebt ga je wel weer eens op pad. Wanneer gaan jullie weer weg uit Cambodja?
    Nou lieverd nog heel veel fijne avonturen en niet meer ziek worden hoor.
    Kusjes , oma

  • 20 Februari 2013 - 15:07

    Nelly St. Stevens:

    Leuk om om te lezen hoe het met je gaat.niet meer ziek worden hoor! Veel plezier en succes

  • 21 Februari 2013 - 19:12

    Judy En Marcel:

    Hoi Melis,

    Het is toch wat. Zelfs in Cambodja schoolziek :) Klinkt super die bruiloft. Succes met je voorbereidingen voor je verdere reis. We zijn erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
    Kus

    P.S. Heb je de kinderen nog leuke (oer-)hollandse liedjes geleerd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 18208

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: