Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Melissa

27 April 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi!

We zitten alweer twee weken in Maleisië, dus weer tijd voor een update!

De trip naar Maleisië ging goed, hoewel het ietsjes langer duurde dan verwacht. Namelijk 28 uur in plaats van de 20 die ze ons vertelden bij de ticketbalie. Maar alles ging goed. Op weg naar de bus met al onze bagage nog lekker zeiknat gespoten en vanuit de bus het feest nog kunnen zien, dus we hebben toch nog wat van het Songkran Festival mee kunnen maken, echt heel leuk! Allemaal mensen in verschrikkelijke hawaiibloesjes met waterpistolen en grote tonnen water en emmers langs de straat en achterop pickup trucks. Niemand was veilig!

Na 28 uur dus kwamen we eindelijk aan op Penang, een eiland in het noorden. Iets anders dan verwacht haha. Wij dachten bij 'eiland' natuurlijk aan mooie stranden en leuke kleine dorpjes, maar niets was minder waar. We kwamen terecht in de ietwat sketchy China Town van Georgetown, een grote stad. Maar ook al was het niet wat we hadden verwacht, het was prima. We merkten al direct dat Maleisië echt heel ver ontwikkeld is. De stad is heel modern. Je zou bijna (bijna!) denken dat je gewoon ergens in Europa zit. Op Penang was gelukkig aardig wat te doen. We zijn naar de grootste boeddhistische tempel van Zuidoost Azië gegaan (vreemd trouwens dat die in Maleisië staat aangezien Maleisië voornamelijk moslim is), naar een berg waar we heel mooi uitzicht hadden over het eiland en we hebben natuurlijk ook geshopt, want dat kan je hier in Maleisië heel goed!

Na Penang zijn we naar Langkawi gegaan, maar helaas werd deze trip verpest door regen. Wel nog een halve dag aan het strand kunnen liggen, maar verder niet echt iets gedaan daar. Ohja, we hebben daar trouwens wel gepaintballd! Een groep uit ons guesthouse vroeg of we mee wilden. En dat wilden we natuurlijk wel!

Toen zijn we naar de Cameron Highlands gegaan voor de theeplantages. Wat was dat mooi zeg! Echt een heel gaaf uitzicht over hele groene heuvels. Verder zijn we daar naar aardbeienplantages geweest en nog wat farms met insecten en reptielen enzo. De volgende dag zijn we gelijk door gegaan naar de Taman Negara. Dit is een natuurpark met jungle. Om er te komen moesten we eerst een tijdje met de bus en toen drie uur (!!) in een houten bootje de rivier over. Die nacht werden we nog even flink laten schrikken door een mega spin en twee gekko's die ons aanvielen. We hebben daar de canopy walk gedaan. Dit is een stuk of 10 houten hangbruggen hoog in de bomen, dus mooi uitzicht. Daarna konden we nog door de jungle omhoog lopen naar de top van de berg waar we ook mooi uitzicht hadden. Helaas werd dat een beetje verstoord door de 'sweatbees'. Bijen die afkomen op zweet. En zweten deden we daar wel, zeg! Die middag hebben we nog rapid shooting gedaan. In een houten bootje dwars door allemaal stroomversnellingen in de rivier. Helemaal nat geworden, lekkere afkoeling! Daarvoor, toen we op ons bootje zaten te wachten, konden we nog wat apen zien in de bomen aan de overkant. Heel gaaf!

De volgende dag hebben we de bus gepakt naar Kuala Lumpur. Daar zijn we nu. Het is echt een leuke stad. Ook weer heel modern en veel te doen. De Petronas Twin Towers en de KL Tower die heel mooi zijn, vooral 's avonds. Ook zijn we bijna een hele dag in de Berjaya Times Square geweest. Dat is een hele grote shopping mall met daarbinnen een bioscoop en, jaja, een pretpark! We waren bijna de enige in het park dus we konden lekker vaak in de achtbaan (die drie keer over de kop gaat!) en de andere attracties die er waren. Ook zijn we naar een Thaise horrorfilm gegaan. Best eng maar ook wel heel grappig. Vooral heel veel bloed en op het einde was iedereen dood..
Vandaag zijn we naar de Batu Caves geweest. Heel mooi, maar er waren een hele hoop enge apen. Heel brutaal. We hadden daar wat Filipijnen ontmoet en toen een van hun een pakje zakdoekjes pakte, sprong er direct een aap op haar. Heel eng. Voor de ingang van de grot was een heel groot gouden beeld en binnen was een tempel. De rest van de dag zijn we met die Filipijnen meegegaan. Heel grappig want kennelijk houden Filipijnen heel erg van foto's. Hele fotoshoots, want iedereen moest met iedereen en vooral met ons op de foto. We zijn met hun naar een groot aquarium geweest, een soort Sealife. We werden direct toegevoegd op Facebook want natuurlijk moeten alle foto's uitgewisseld worden en wie weet, als we ooit nog naar de Filipijnen willen, kunnen zij ons mooi alles laten zien!

De mensen hier in Maleisië zijn echt ontzettend aardig. Tot nu toe vinden we ze hier echt het aardigst. Ze maken altijd een praatje met je en willen altijd helpen. Als je de weg vraagt sta je meteen een kwartier te praten met diegene over waar je vandaan komt, waar je bent geweest en waar je nog naartoe gaat en wat je van Maleisië vindt. Maar goed dat we hier nooit haast hebben!

Morgen vertrekken we met de bus naar Melaka en daarna gaan we door naar Singapore vanwaaruit we naar Sulawesi zullen vliegen. Daar zijn Bo's ouders dan ook, dus daar gaan we dan een week of twee mee samen reizen. En dan begint alweer de laatste etappe van deze reis!

Tot zover, tot de volgende keer!

Liefs Melissa

• 26 April 2013 - 19:45

Marcel:

Hoi Melis, zo te horen heb je nog geen heimwee naar het koude Nederland.
    Erg leuk om al je avonturen te lezen. Nog heel veel plezier en doe de ouders van Bo de groeten.

Groetjes

• 26 April 2013 - 20:41

Marion:

Wat doe je toch leuke, maar ook enge dingen! Die spinnen en gekko's droom ik van! Grappig dat Maleisië zo "westers" is, Singapore is de enige plaats die ik ken, dat is ook net Amerika. Wat die contacten betreft is het trouwens ook Amerikaans: waar kom je vandaan, wat doe je, waar ga je heen? Ik denk dat Indonesië wel weer heel anders is, maar ook met aardige mensen. Nog heel veel plezier en blijf voorzichtig! Liefs