De eerste week Nepal - Reisverslag uit Raneepauwa, Nepal van Melissa Boots - WaarBenJij.nu De eerste week Nepal - Reisverslag uit Raneepauwa, Nepal van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

De eerste week Nepal

Blijf op de hoogte en volg Melissa

18 Juli 2016 | Nepal, Raneepauwa

Hoi!

Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus hier weer een nieuw blog!

Ik ben volop aan het genieten van het mooie Nepal! Ik heb de eerste dagen dat ik hier was lekker rustig aan gedaan. Ik sliep in een heel gezellig hostel in Kathmandu en heb daar een hoop mensen ontmoet waarmee ik Kathmandu heb verkend en naar Bhaktapur ben geweest.
Kathmandu is een grote, chaotische stad maar heeft heel veel mooie wijken! Veel tempels en stupa's en leuke winkeltjes en restaurantjes. Ik ben daar naar Durbar Square, de Monkey Temple en nog wat plekken geweest, heel mooi! We zijn ook een avond wezen stappen, wat heel leuk was! We gingen naar de Purple Haze Bar, een rockbar met livemuziek. Het was weekend dus er waren ook veel Nepalezen en die gingen helemaal los, was heel leuk om te zien!

Bhaktapur is een wat kleinere stad met heel oude gebouwen en tempels, ook heel mooi! Hier ben ik met twee meiden heen geweest, heel gezellig! Er was niet heel veel te doen maar het was een leuk stadje om rond te slenteren en het was fijn om even uit Kathmandu te zijn.

Na Bhaktapur ben ik weer terug gegaan naar Kathmandu. Daar had ik namelijk afgesproken met de mensen met wie ik de trekking samen doe. We hebben elkaar leren kennen via trekkingpartners.com en zijn met een groep van 11 mensen. De groep is heel gezellig en divers. We hadden 's ochtends bij het ontbijt afgesproken en zijn vervolgens de hele dag samen alles wezen voorbereiden. En de volgende dag hebben we de bus gepakt naar Bhulbhule waar ons trekkingavontuur begon!

Maar daar zal ik mijn volgende blog aan wijden, als het erop zit! :)

Melissa

  • 18 Juli 2016 - 15:54

    Jolande:

    Wat zal het wennen zijn als je weer terug bent! Veel verschil tussen Nepal en Sri Lanka?
    Je maakt in ieder geval een mooie reis! Groetjes van Ron en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Raneepauwa

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 18214

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: