Weer thuis! - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Juli 2013 | Nederland, Hoevelaken

Hoi!

Jeetje, ik ben alweer thuis! Wat is het toch snel gegaan zeg!

De laatste weken in Indonesië hebben we nog even goed genoten! Toen we aankwamen op Java zijn we direct naar de Bromo vulkaan gegaan om de zonsopkomst te zien. Wat was dat mooi zeg! De zonsopkomst zelf was niet zo (wolken..) maar het uitzicht over de vulkanen, wauw! Bovenop de Bromo konden we in de krater kijken, waar rook uitkwam, en hadden we heel mooi uitzicht. Hierna hebben we de bus gepakt naar Jogjakarta. Van hieruit zijn we naar de Borobodur gegaan. Heel mooi en groot! In Jogja hebben we ook nog een keer een batikcursus gedaan en natuurlijk nog eventjes gewinkeld.

Na Jogja zijn we naar Pangandaran, een plaatsje aan de zuidkust van Java, gegaan. We waren van plan hier een paar dagen te blijven, maar we bleven er maar dagen aan vast plakken en uiteindelijk zijn we er bijna twee weken gebleven. Zo leuk was het daar! De eerste dag leerden we al wat lokale surfers kennen die ook tours enzo regelden. We zijn met hun naar de Green Valley (een soort park met een rivier en grotten enzo waar je lekker kan zwemmen en relaxen) geweest en met hun en nog twee Engelse jongens naar Paradise Island gegaan. En of dat Paradise was! We kregen er een beetje een Expeditie Robinson gevoel van. Op een onbewoond eiland, lekker relaxen op het strand en in de zee, door de jungle naar een waterval klimmen, 's avonds vis boven een vuurtje bakken en een kampvuur met gitaar. We zijn daar op het strand blijven slapen (niet heel fijn met alle zandvlooien en muggen) en de volgende dag zijn we weer terug gegaan naar Pangandaran. Daar hebben we met de twee Engelse jongens, Ben en Ben, en een Nederlandse vrouw, Sandra, nog een paar dagen doorgebracht. We hebben twee keer gesurft, zijn nog een paar keer naar de Green Valley geweest en we zijn naar het White Sand Beach gegaan. We wilden nog wel langer blijven maar helaas was het toch echt tijd om verder te gaan.

We zijn met z'n vijven naar Jakarta gereisd. Was een lange reis met de bus en trein en toen we er aan kwamen waren alle hostels vol. Verplicht in een wat duurder hotel dus. Vanaf Jakarta gingen we allemaal onze eigen weg. Bo en ik zijn gevlogen naar Medan, voor onze laatste bestemming: Bukit Lawang.

In Bukit Lawang hebben we een jungle trekking gedaan om de orang oetans te zien. We hadden pas een klein stukje gelopen toen we ze al zagen. Wat was dat gaaf zeg! Verder zagen we nog een hele hoop andere apen, allemaal van heel dichtbij. Toen we een uur of 5 hadden gelopen, kwamen we bij de rivier waar we in banden vanaf gingen, terug naar Bukit Lawang. Dat was echt lachen!
De volgende dag zijn we terug naar Medan gegaan. Daar zijn we voor ons laatste nachtje naar een luxe hotel gegaan. We voelden ons daar wel een beetje vies en slonzig haha.

En toen was het tijd om naar huis te gaan...!
De reis was lang, maar alles ging goed. Eerst moesten we naar Kuala Lumpur vliegen, wat heel snel ging. Daar moesten we zes uur wachten en toen kon de 13 uur durende vlucht naar Amsterdam beginnen. Ik heb lekker kunnen slapen, dus de tijd ging snel gelukkig. En toen zagen we ineens onze familie en vrienden weer!! Heel gek, maar wel heel fijn!
Dus nu is de reis toch echt aan een einde gekomen... Heel raar!

Maar... over vier jaartjes, als ik klaar ben met studeren, ga ik gewoon weer!

Liefs,
Melissa

• 08 Juli 2013 - 10:10

Oma Tini:

Hallo Melissa,
    Wel een hele fijne tijd gehad. Je troosten maar voor over 4 jaar. Ik ben blij dat je er weer bent,en nu weer het Hollandse leventje weer oppakken. Is ook wel spannend, nieuwe school en een kamer zien te vinden.Heel veel sterkte , en ik hoop dat dit ook een hele fijne tijd wordt. Dag lieverd zet hem op en tot KIJK.Kus oma Tini