Update vanuit Cambodja! - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Update vanuit Cambodja! - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Update vanuit Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 Februari 2013 | Cambodja, Phumĭ Réach Born (2)

Lieve allemaal,

We zijn alweer een maand van huis. Wat gaat de tijd snel!
Het is nou al de derde week op ons project, we zijn dus al bijna op de helft van het vrijwilligerswerk.

Ik heb het ontzettend leuk op mijn project. Ik was van tevoren bang dat ik niet genoeg kon doen, maar dit is helemaal niet het geval. De leraar laat me regelmatig dingen uitleggen en ik werk veel aan de uitspraak met de kinderen. Ik werk maandag en dinsdag 's morgens en 's middags. Dan ga ik om 7 uur 's morgens weg en kom ik om 8 uur 's avonds thuis. Tussendoor kom ik wel nog thuis om te lunchen, maar dat zijn dus wel hele lange dagen. Woensdag en vrijdag werk ik 's morgens en donderdag 's middags.
De leeftijd van de kinderen verschilt heel erg. Ligt ongeveer tussen de 8 en 23. Veel verschil in niveau dus ook maar dat is wel fijn voor de afwisseling.

Buiten het werken om doen we veel leuke dingen, vooral in het weekend. Afgelopen weekend zijn we met z'n negenen naar Sihanoukville gegaan. Dit is aan de kust en is ongeveer 12 uur met de bus. We waren vrijdag tot en met maandag vrij in verband met de crematie van de koning, dus we konden donderdagavond al weg en we zijn vanavond (maandag) teruggekomen. Het was een super leuk weekend!

De nachtbus viel heel erg mee. Kon er prima in slapen. Was wel blij met m'n korte benen, want de 'bedden' waren heel kort. Toen we aankwamen moesten we nog op zoek naar een hostel want die hadden we nog niet geboekt. Alles zat natuurlijk vol, maar we hebben met moeite toch eentje gevonden. Toen de rest van de dag op het strand gelegen en 's avonds wezen stappen.
De volgende ochtend moesten we er vroeg uit want we hadden een boottocht geboekt. Toen we op de boot kwamen en moesten betalen, bleek ie duurder te zijn dan we dachten dus zijn we er weer afgestapt. We hadden een deal gesloten dat we korting kregen, maar dat ging ineens niet door. We hadden alleen wel al 5 euro deposit pp betaald en het kostte ons twee dagen en heel wat moeite om het terug te krijgen. Toen hebben we de rest van de dag weer op het strand door gebracht. Op de jetski en bananenboot geweest (jaja, Melissa in de zee!!), super leuk! We hadden ook een scooter gehuurd waar we de hele dag een beetje rondjes op hebben gereden. Het was heel leuk, totdat Bo en Jana nog een laatste rondje gingen rijden. Ze waren gevallen, dus Jana had een gat in d'r knie. Zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan, want het moest gehecht worden. Bo had gelukkig niets. Het viel allemaal gelukkig mee, maar het was wel schrikken.
Zondag zijn we dan toch wel op een boottocht gegaan. Na een heel stuk varen naar een eiland konden we snorkelen. Helaas waren de zwembrillen enzo bijna allemaal stuk. Maar we hebben afgewisseld dus we hebben allemaal het koraal kunnen zien! Daarna geluncht op een ander heel mooi eiland en toen bij een ander eiland nog een keer gesnorkeld.

We wilden eigenlijk zondagavond met de nachtbus terug naar Siem Reap, maar die waren al allemaal vol, dus zijn we vandaag met de dagbus terug gegaan. Was een lange rit, maar best comfortabel. En gelijk wat meer van Cambodja gezien vanuit de bus, dat is het voordeel van een dagbus!

Het was een superleuk uitstapje, maar ik ben toch wel blij om nu weer 'thuis' te zijn. Thida's House voelt echt al als m'n tweede thuis. Het is er heel relaxed. Iedereen doet gewoon lekker waar die zin in heeft.

Dat was het weer voor nu! Ik heb wat foto's op facebook, mocht je die willen zien.

Liefs,
Melissa

  • 04 Februari 2013 - 17:31

    Jolande:

    Hee Melis!
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt! Volgens mij, ook aan de fotoos te zien is Cambodja een mooi land. Zijn de mensen, behalve " je leerlingen en collega's" ook aardig?
    Stoer om gewoon jullie 5 euro borg terug te eisen, don't mess with Melis !
    Veel plezier nog en hoop dat Bo weer is opgeknapt.
    Liefs van Ron en mij

  • 04 Februari 2013 - 17:54

    Oma Tini:

    Dag Melissa,

    Wat weer een fijn verslag van je, wij genieten mee met alles. Wel een paar lange dagen op de school als je het maar leuk blijft vinden.
    De vrije tijd die over blijft is het helemaal genieten he Nou lieverd nog heel veel leuke avonturen, en tot de volgende keer.
    Liefs en kusjes van oma

  • 04 Februari 2013 - 21:54

    Brigit:

    He melis, ik lees al je verhaaltjes mee hoor! Wat een leuke gebeurtenissen allemaal zeg, echt gaaaf! Leuk dat je t zo naar je zin hebt en je bent al lekker bruin, heerlijk! Geniet ervan met bo! Xx

  • 04 Februari 2013 - 23:05

    Marcel En Judy:

    Hoi! Weer een leuk verslag van al je belevenissen. We hebben nu ook de foto's en je filmpje op facebook gezien. Leuk! Dat je dat durft! Een bij eten.....Kus!

  • 05 Februari 2013 - 10:07

    Marion:

    Weer een heerlijk enthousiast verhaal! Ik leef helemaal mee. Zo is vrijwilligerswerk niet erg. En van het lesgeven neem je zelf ook nog wat mee. Geniet er van! Ben benieuwd naar het volgende weekend. Knuffel

  • 05 Februari 2013 - 21:15

    Robyn:

    Zo zie je maar, Melis, we zijn echt helemaal niet jaloers op van die vrouwen met hele lange, mooie benen... Wij zitten tenminste relaxed in bussen en vliegtuigen met onze korte stompjes!
    Wat een lange dagen om te werken, gelukkig niet elke dag... En leuk dat jullie ook tijd hebben voor dit soort leuke uitstapjes, heerlijk! Ik las toevallig een heel stuk in de Volkskrant afgelopen zaterdag over de overleden koning - weet je dat hij al 100 dagen dood was? Als jij niet in Cambodja had gezeten had ik het stuk overgeslagen, maar nu vond ik het wel leuk om te lezen. Sorry, de foto's kan ik niet zien - heb geen Facebook. Dat is dan je hippe tante ;-) ! Have fun en een dikke zoen van Rob & Robyn X


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 18218

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: