Nog 7 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Nog 7 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Nog 7 nachtjes slapen...

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

29 December 2012 | Nederland, Hoevelaken

Hallo allemaal!

Na maanden werken, heel veel voorbereiden en een leuk afscheidsfeestje is het dan eindelijk bijna zo ver. Over een week vliegen Bo en ik naar Cambodja!
Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik ben toch ook wel een beetje nerveus. Het is voor het eerst dat ik zo lang van huis ben en dan ook nog zo ver weg. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een geweldige tijd gaat worden!

De eerste acht dagen zullen we in een hostel in Siem Reap slapen en16 januari begint het vrijwilligersprogramma met een introductie van een paar dagen en daarna begint het echte werk wat acht weken zal gaan duren.

Ik kom te werken bij de organisatie Helping Hands. Dit is gevestigd in Prasat Char, een dorpje op ongeveer 25 kilometer afstand van Siem Reap. Dit betekent dus elke dag twee keer drie kwartier achter op een brommer over een hobbelige weg. De waarschuwing die ik kreeg in de mail was: ‘You may get caught in storms, have to walk through mud, push the motorbike through mud, drive through clouds of red dust, etc. ‘ Dus ik ben benieuwd haha..

Helping Hands is een organisatie die arme mensen helpt om zichzelf te kunnen helpen. Ze doen dus geen ‘hands on’-projecten, zoals bouwen, want dat kunnen de inwoners zelf wel, ze hebben alleen niet altijd de hulpmiddelen, vaardigheden en kennis die ze nodig hebben. En dat is waar Helping Hands ze bij helpt.

Mijn rol zal zijn om de leraar te helpen met de Engelse lessen (voor kinderen van verschillende leeftijden en verschillende niveaus) en te helpen deze voor te bereiden. Daarnaast is het ook de bedoeling dat ik het Engels (de uitspraak en woordenschat met name) van de leraar zal verbeteren. Ik zal waarschijnlijk niet alleen Engelse les gaan geven. Helping Hands heeft meerdere lopende projecten en ik kan waarschijnlijk ook zelf dingen inbrengen en organiseren.

Als je meer wilt weten over Helping Hands kun je hier kijken: http://www.helpinghandscambodia.com
Ze hebben ook een facebook met heel veel foto’s.

Na het vrijwilligerswerk reizen we verder door een groot deel van Zuidoost-Azië. Thailand, Maleisië en Indonesië en misschien ook nog wel Laos en Vietnam. De plannen liggen nog open.. 6 juli komen we weer terug in het vertrouwde Nederland, maar daar zullen we nog maar even niet aan denken.

Ik wil iedereen die geld heeft gedoneerd heel erg bedanken!! Tot nu toe staat de teller op €820,-. Hier ga ik wat moois mee doen!

Ik hoop dat ik jullie met dit blog een beetje op de hoogte kan houden van wat we allemaal meemaken. Ik zal proberen regelmatig een berichtje te plaatsen.

Liefs Melissa

  • 29 December 2012 - 15:51

    Jennifer:

    Oeh spannend! Ik ben benieuwd naar je avonturen. Geniet deze week nog van alle typische Nederlandse dingen.

  • 29 December 2012 - 15:54

    Marion:

    Het ziet er heel erg interessant uit! Ik wens je enorm veel succes!!

  • 29 December 2012 - 17:38

    Stèphanie:

    Ik ga je blog zeker volgen Melis!

  • 30 December 2012 - 12:33

    Tessa (muses Traning):

    super veel plezier meid!

  • 01 Januari 2013 - 13:51

    Oma Tini:

    Wat een avontuur Melis. Ga je wel op een kussentje zitten achterop die brommer om de kuilen op te vangen?succes.

  • 04 Januari 2013 - 14:42

    Robyn:

    En nu is het opeens nog maar 1 nachtje slapen! Spannend! Wij wensen je hier vanuit Florida heel veel plezier! Stoer hoor, dat je dit gaat doen, geniet er volop van!! Dikke kus van Rob & Robyn X

  • 06 Januari 2013 - 13:49

    Marion:

    Het vertrek was nogal chaotisch, maar als het verblijf en het werk maar goed gaan! En daar heb ik alle vertrouwen in, want dat regelen jullie ZELF! Heel veel succes! En veel voldoening!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 18265

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: