Daar zitten we dan, in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Daar zitten we dan, in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Daar zitten we dan, in Siem Reap

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

06 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve allemaal,

Daar zitten we dan, in Siem Reap. Eindelijk!

Het was allemaal op Schiphol nog erg spannend of we wel mee konden met de vlucht. Ons visumdocument, wat we van de organisatie hadden gekregen, bleek niet goed te zijn. We konden namelijk niet aantonen dat we binnen een bepaalde tijd weer het land zouden verlaten. Uiteindelijk hebben we een terugticket moeten kopen, die we straks dan weer moeten annuleren. Erg omslachtig allemaal, maar we mochten mee!
Verder verliep de vlucht helemaal prima. Helaas ben ik wel gelijk al een beetje ziek geworden van het eten in het vliegtuig. Heb nu erg last van buikkrampen. Maar dan ben ik maar vast misschien een beetje immuun voor wat nog gaat komen.

Op de luchthaven werden we door iemand van het hostel opgehaald met de tuktuk. Super leuk! De weg naar het hostel was wel echt bizar. Heel veel kraampjes langs de weg en daar tussen stond ineens een mega chique hotel en een paar meter verderop stonden kinderen in de sloot te werken.

Ons hostel is heel mooi. Ligt dicht bij het centrum en de night market en heeft een heel mooi terras met allemaal palmen. Toen we bij het hostel aankwamen hebben we ons even opgefrist en zijn toen de omgeving gaan verkennen.
Het verkeer (met name de brommers) rijden kriskras door elkaar en de wegen zijn slecht onderhouden. En iedereen gooit zijn afval overal neer, waardoor de straten ontzettend vuil zijn. De vele zwerfhonden zijn er geloof ik wel blij mee.

Vanavond zijn we naar de night market gegaan. Echt totaal anders dan ik had verwacht! Het was ontzettend groot en heel erg gericht op toeristen. Ik had verwacht dat er heel veel eetkraampjes zouden zijn, maar het was nog een hele uitdaging om een eettentje te vinden. Uiteindelijk duur ($7 pp), maar heerlijk gegeten.

Morgen en overmorgen gaan we naar de tempels van Angkor. Ben heel benieuwd! Overmorgen gaan we daar ook de zonsopkomst bekijken, dus dat betekent vroeg op.

Het is ontzettend moeilijk om alle indrukken hier op te schrijven, het is gewoon niet echt te verwoorden. Ik hoop dat het me toch een beetje gelukt is.

Liefs Melissa

• 06 Januari 2013 - 18:00

Karen Boots:

hoi melissa
    ontzettend veel plezier
    groetjes karen boots

• 06 Januari 2013 - 22:55

Marjan Van De Nes:

Geweldig, succes, met alles wat jullie gaan ondernemen!

• 09 Januari 2013 - 16:58

Oma Tini:

Hallo Melissa,

Wat een leuke berichten, het zal wel heel wennen zijn, maar dat gaat heel snel.
    Ik ben benieuwt wat jullie morgen weer meemaken. Volgens mij moet dat heel fantastisch zijn om dar oeroude beeld te zien. Alvast heel veel plezier, geniet maar lekker van alles wat je meemaakt.
    Liefs, oma