Spinnen, slangen en bloedzuigers - Reisverslag uit Tenipita, Sri Lanka van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Spinnen, slangen en bloedzuigers - Reisverslag uit Tenipita, Sri Lanka van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Spinnen, slangen en bloedzuigers

Blijf op de hoogte en volg Melissa

18 Juni 2016 | Sri Lanka, Tenipita

Hoi!

Hier weer een update vanuit Sri Lanka! Dit keer iets beknopter, mijn vorige was wel erg lang...

Na het werken in het guesthouse in Tissa had ik een paar dagen voordat ik in het regenwoud zou gaan werken. Ik ben vanuit Tissa naar Tangalle gegaan, een plaats aan de zuidkust. Het strand was heel mooi, maar de zee was te gevaarlijk om te zwemmen. Maar gelukkig had mijn guesthouse een zwembad! :)
's Avonds ben ik naar een plek gegaan waar je schildpadden kan zien die eieren leggen. Heel tof! Zo'n groot beest! En dit was nog maar een 'kleine'. Ik had wel medelijden met het beest. Het moest echt heel hard werken, je kon d'r letterlijk horen zuchten en steunen, en wij stonden daar maar naar te kijken..

De volgende ochtend ben ik naar Colombo gegaan om mijn visum te verlengen en wat een geluk, dit keer was het kantoor wel open! In het hostel was een Canadees stel dat ook hun visum moesten verlengen dus ik ben samen met hun daarnaartoe gegaan. Dat was wel fijn, want een stuk gezelliger om samen te wachten! Het verlengen ging makkelijk maar was wel veel gedoe: formulier invullen, wachten, formulier en paspoort afgeven, wachten, ander formulier ophalen, betalen, wachten, wachten, wachten en toen hadden we, na ruim drie uur, eindelijk onze paspoorten terug, met een nieuwe stempel!
Daarna ben ik meteen doorgegaan naar het station om de trein te pakken naar Galle. Ik ben twee nachten in Galle gebleven en ben eigenlijk alleen maar in het fort, het toeristische deel, geweest. Was precies wat ik even nodig had: daarbinnen is het net alsof je door een stad in Europa loopt. En het hostel was heel gezellig, dat kon ik ook goed gebruiken!

Vanuit Galle ben ik naar de plek gegaan waar ik de afgelopen elf dagen heb gewerkt. Dit is bij het Sinharaja Rainforest en ligt dus midden in de jungle (tussen de spinnen en de slangen). Het werk bestond voornamelijk uit onkruid wieden (waar geen eind aan lijkt te komen en waarbij je om de haverklap de bloedzuigers van je voeten moet trekken en de muggen van je af moet slaan), planten planten, helpen met de bouw van een 'mud house' (schilderen met modder, stuken met modder, alles met modder), de dieren eten geven en nog veel meer klusjes. Het boerenleven dus! En hoe idyllisch het ook klinkt (en is!) - werken met spelende apen en het geluid van een kabbelende rivier op de achtergrond - ben ik toch wel blij om hier morgen weer weg te gaan. Tijd om verder te gaan!

Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik morgen heen ga. In elk geval een plaats aan de zuidkust, aangezien ik daar nu niet ver vandaan ben en ik wel toe ben aan even niks doen. En over iets meer dan een weekje naar Nepal! Zin in!!!

Liefs Melissa

  • 18 Juni 2016 - 19:50

    Oma Boots:

    Hallo Melissa, Wat een a ontu



    Avonturen zat , fijn dat je zo geniet vanalles Kijk je uit met die enge beesten.Straks wat relexer hoop ik.
    Nog heel veel plezier van die mooie reis
    Dag lieverd nog heel veel avonturen tegemoet.

    Liefs oma Tini

  • 18 Juni 2016 - 20:15

    Marion:

    Wat een wild leven! Ik vind je moedig hoor, vooral met die enge beesten... Nu nog een paar fijne dagen aan de kust en dan het ECHT grote avontuur. Geniet maar van alles en blijf voorzichtig! Dikke kus, oma

  • 19 Juni 2016 - 11:07

    Robyn:

    Ik weet niet wat 'more scary' is, die vervelende, creepy kerels van de vorige keer of al die spinnen, slangen en bloedzuigers. Voor allebei geldt: sla ze van je af!!
    Veel plezier nog en we horen graag hoe het in straks Nepal is.
    Dikke knuffel, Rob & Robyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Tenipita

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 18251

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: