Laatste dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Sorhakhutte, Nepal van Melissa Boots - WaarBenJij.nu Laatste dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Sorhakhutte, Nepal van Melissa Boots - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Sri Lanka

Blijf op de hoogte en volg Melissa

28 Juni 2016 | Nepal, Sorhakhutte

Hoi!

Hier weer bericht vanuit het verre oosten. Mijn laatste weekje Sri Lanka is heel snel voorbij gegaan! Heb nog even goed van Sri Lanka genoten. De irritatie naast me neer kunnen leggen en nog de laatste dingen die ik wilde zien en doen gezien en gedaan. En natuurlijk nog even van het lekkere eten genoten. Roti met dhal curry en coconut sambol... Heerlijk!!

Ik ben eerst een paar dagen naar de zuidkust gegaan, waar ik lekker rustig aan heb gedaan en ben vervolgens weer naar Kandy gegaan. Hier ben ik al eerder geweest en toen vond ik het niet zoveel aan. Maar het project waar ik in september naartoe wilde om mijn minor te gaan doen, Home of Hope, is daar in de buurt en ik had afgesproken om daar een ochtendje te gaan kijken.

Bij Home of Hope werd ik ontvangen door Lisa, een vrijwilliger daar. Zij gaf me een rondleiding over het terrein. José, met wie ik had afgesproken, was naar een clinic in een ander dorpje, maar was al vrij snel terug. Met z'n drieën hebben we nog de rest van het terrein bekeken en even thee gedronken en heerlijke bananencake gegeten. Het terrein is heel groot en mooi. Het ziet er allemaal heel goed uit. Mooi aangelegd, heel veel materiaal en verschillende faciliteiten. Toch wel een beetje balen dat ik daar niet stage ga lopen volgend jaar...

José, Lisa en nog twee anderen van Home of Hope gingen die middag naar Kandy, dus kon ik met hun meerijden. Lisa ging naar de olifanten in Pinnawala en ik ben met haar meegegaan. We hadden de tip gekregen om 's ochtends vroeg in het restaurant van een bepaald hotel te gaan zitten, omdat je vanaf daar heel goed zicht hebt op de olifanten als ze de rivier in gaan en dan niet een ticket hoeft te kopen. Helaas moest je overal je ticket laten zien, ook om naar het hotel te gaan, dus moesten we die toch kopen. Dus dan maar ook de rest van de 'elephant orphanage' bekeken. Er waren een hele hoop olifanten daar waarmee je op de foto kon. Ik vond het maar niks. De mahouts gebruikten stokken met een haak om de olifant naar de camera te trekken en het was een grote toeristische attractie. Ik heb even gekeken en ben toen maar ergens achteraan in de schaduw gaan staan. Na een tijdje gingen ze naar de rivier, dat was wel tof. Een hele stoet olifanten die vlak langs je neus loopt en dan het water in gaat. En in het water konden de olifanten doen wat ze wilden.

Hierna zijn we nog naar een andere plek gegaan. Deze was kleinschaliger en minder toeristisch. Hier was meer informatie over de olifanten en hoe het daar gaat en hebben we een olifant gevoerd en een gewassen. Dat was wel tof!

Die middag nog heb ik de trein genomen naar Negombo. In Negombo de volgende dag even door de stad gelopen en naar het strand geweest (maar daar ook weer zo snel mogelijk weggegaan, is drie keer niks). En toen de volgende ochtend vroeg vertrokken naar het vliegveld!

En nu... ben ik in Nepal!!

Het was een lange reis aangezien ik via Dubai vloog, maar het ging wel allemaal goed.
Gelukkig was de vertrekhal op het vliegveld in Colombo niet zoals de aankomsthal. Daar zijn namelijk geen duty free shops met parfum en chocola enzo en cafeetjes, maar duty free shops met koelkasten, wasmachines en andere grote huishoudelijke apparaten.. Maar de vertrekhal was zoals je het zou verwachten op een vliegveld dus kon ik daar rustig wat ontbijten.

Ik kwam om half elf 's avonds aan op het vliegveld in Kathmandu dus voordat ik eenmaal door de douane was, mijn bagage had en een taxi had geregeld was het al bijna twaalf uur. Ik had drie keer gevraagd aan de taxichauffeur of hij het hostel kende en wist waar het was en drie keer zei hij ja, maar toen we in de buurt waren bleek hij het natuurlijk niet te weten. Nadat hij iemand had gebeld die het hem uitlegde, wilde hij mij de auto uit zetten. Hij zei dat ik een steegje (hij wist alleen niet welke) in moest en dat het daar zou zijn. Ik wilde niet 's avonds laat in m'n eentje door steegjes lopen dus vroeg ik of hij mee wilde lopen. En dat was maar goed ook, want het was niet te vinden. Uiteindelijk, na een half uur rondjes lopen, wist iemand ons te vertellen waar het was.

Vandaag heb ik een beetje rondgelopen door deze wijk, Thamel. Is een leuke wijk met allemaal winkeltjes en restaurants. Iemand zei laatst dat het straatbeeld van Nepal wel op dat van Sri Lanka lijkt, maar dat vind ik niet! Voor zover ik het tot nu toe heb gezien dan. De wegen in Sri Lanka zijn best goed, die hier in Nepal helemaal niet. De gebouwen hier zijn heel anders, er zijn heel andere soort winkeltjes en het is hier heel stoffig. Maar net als in Sri Lanka is het hier leuk!
In de verte kan je vaag de bergen zien, maar helaas is het nu regenseizoen, dus gaan de bergen grotendeels schuil achter de wolken...

Over ongeveer een weekje begin ik samen met een paar anderen aan de Annapurna Circuit, een trektocht van twee tot drie weken. De reacties die ik hierop krijg als ik dit vertel hier lopen heel erg uiteen. Van 'cool, it's great!' tot 'oh god, prepare yourself...'. Dus ik ben heel benieuwd haha!

Liefs,
Melissa

  • 28 Juni 2016 - 19:53

    Marion:

    Ik vind het weer een fantastisch verhaal, wát een reis! Wel heel goed dat je die taxichauffeur hebt meegenomen door die steegjes! Blijf maar voorzichtig. Voor nu wens ik je weer een geweldige tijd in Nepal en een prachtige tocht. Fijn dat ik je ook nog even gesproken heb!!

  • 29 Juni 2016 - 05:08

    Judy:

    Weer veel gedaan en meegemaakt! Veel plezier en succes in Nepal. X

  • 29 Juni 2016 - 05:08

    Judy:

    Weer veel gedaan en meegemaakt! Veel plezier en succes in Nepal. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Sorhakhutte

Melissa

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 18196

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka en Nepal

05 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Zes maanden Zuidoost Azië

Landen bezocht: